Mistrovství České republiky rádiem řízených historických modelů letadel 2020

21.-23. 8. 2020

 

Na letošní vrcholné setkání příznivců rádiem řízených historických modelů letadel jsme se do Holešova vypravili z našeho klubu pouze dva – já a Robert.

Místo i letiště pro většinu účastníků, kterých bylo přihlášeno téměř 60, bylo velkou neznámou a tak jsme do poslední chvíle nevěděli, co nás na místě čeká a tak většina zvolila příjezd již ve čtvrtek navečer, abychom se mohli rozkoukat a zjistit co a jak. Naštěstí se vše, do poslední chvíle nejisté (toalety, voda, elektřina, občerstvení), podařilo pořadatelům zajistit a tak vše proběhlo v pohodě. Třešničkou na dortu bylo celovíkendové nádherné počasí, příjemně ochlazené sobotní noční deštivou přeháňkou.

Soutěžní kategorie byly rozděleny na všechny tři dny mistrovství a tak ten, kdo přihlásil rozumný počet modelů, mohl si celý víkend v klidu užít.

Já s Robertem jsme do Holešova nepřijeli „sbírat drahé kovy“, ani modely a hlavně naše příprava těmto požadavkům neodpovídá, ale jak se říká: “Když se štěstí unaví, …“, tak jsme se nakonec oba „na bednu“ dostali.  Robertovi se nakonec po velkém „přemlouvání“ podařilo naladit jeho SUPER ATOM 1,8 cm3 a Můra ve dvou letech ze čtyř našla krásné stoupáky, ze kterých byla letová maxima, která Roberta dostala na druhou příčku.

Mnou, na poslední chvíli před odjezdem na MČR zvolená kombinace stařičkého spolehlivého COXíku a v podstatě nelétaného modelu Civy Boy, se ukázala jako velice zdařilá a třemi krásnými lety „ve stratosféře“ (2x maximum) jsem získal titul mistra ČR v kategorii 1/2 TEXACO. Na toto sobotní klání nás přijeli podpořit klubáci – manželé Mikulicovi, kterým díky nejen, že nám drželi palce, ale také moc pomohli s časomírou a „hlídáním“ modelů při jejich vysilujícím řízení na hranici viditelnosti.  

Na neděli nám připadly královské kategorie velkých motoráků – TEXACO, kde Robert bojoval s dětskými nemocemi svého nového modelu GOOL, kdy se nakonec povedl pouze jeden krátký měřený let.

V kat. CLASSIC TEXACO, kde se započítává pouze jeden let a tak hodně záleží na štěstí, se mě se stařičkým Flamingem, s benzínovým motorem, podařilo vylétat pouze bramborovou medaili. Pro kat. TEXACO jsem musel rychle vyměnil pohon na roky prověřený detonační IRVINE a následující tři podařené lety stačily na stříbrnou medaili.  

Z.S.  




FOTOgalerie