Safari
Kategorie: Letadlo
|
Rozpětí: 0 mm
|
Motor: MVVS 6,5
|
Plně vybavené Safari nechal Pavel Kostyál v dílně na stole pro dalšího zájemce za symbolickou částku několika set korun a jelikož jsem se díval po nějakým trošku větším cvičném letadle, ujal jsem se ho. To se tuším psal rok 2014.
K modelu byly dvě křídla. Původní mělo rychlejší profil, menší rozpětí a i přes křidélka pocelé délce křídla bylo línější. Létal jsem tedy s dodělávaným křídlem. V září 2015 jsem se odhodlal a vyzkoušel původní křídlo. Hned při prvním letu jsem ale havaroval z důvodu uvolněného krystalu v přijímači a křídlo zničil. Zůstalo mi tedy křídlo, se kterým se létá lépe. Byla to sice šťastná náhoda, ale i ta mě mrzí, že jsem původní křídlo nevyzkoušel.
Model postupně potřeboval několik drobných oprav - výměnu palivových hadiček, napružení nohy předního podvozkového kola, úprava kabiny (po opravě původním majitelem neseděla na trup) a po havárii při vytahování modelu z auta i oprava uložení ocasních ploch. U poslední opravy jsem se divil, že letadlo se mnou vydrželo tak dlouho. V části trupu od křídla do zadu bylo poslední žebro (a možná i první) uprostřed a dál se trup skládal pouze ze čtyř balsových bočnic, navíc všechny letama vodorovně s trupem. Ocasní plochy byly zalepeny více-méně na tupo. Po opravě trup získal na tuhosti v krutu a ocasní plochy přesataly plandat.
Model létá poklidně, bez větších záludností. Největší záludností je pomalost křidélek a tak se musí každý obrat dopředu prostorově naplánovat. Kvůli nim nelze např udělat kubánská osma. Další velkou záludností je občas se zasekávající bimbátko v rohu nádrže.
Safari po poslední opravě ještě neletělo, ale očekávám zlepšení letových vlastností. V brzké době ho čeká nový potah, bo současný se už hodně sloupává.